سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای هشام! خداوند، پیامبران و فرستادگان خود را به سوی بندگانش بر نینگیخته، جز برای آنکه از او (معرفت) فراگیرند، پس هر که نیکتر رو آورد، معرفت بیشتری برد . [امام کاظم علیه السلام]
عبد الرضا هلالی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» د ید ین خالی بندی بود حاجی پاک پاک

پس از گذشت چند هفته از نمایش یک فیلم کوتاه بر روی سایت‌های مختلف اینترنتی که جنجال زیادی را در محافل دینی، سیاسی و هئیت‌های مذهبی کشور برپا کرده بود، «عبدالرضا هلالی» مداحی که سوژه اصلی تمام این جنجال‌ها بود، نسبت به پخش این فیلم و تبعات آن برای وی، واکنش نشان داد. به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، وی که در شب میلاد حضرت ابوالفضل (ع) در حسینیه قهرودی‌ها، مداحی جشن مربوط به این شب را بر عهده داشت، در ابتدای مراسم و در میان تشویق‌های مکرر نزدیک به دو هزار نفر از هوادارانش گفت: «آن چیزی که در گوشی‌های موبایل و cdهای کامپیوتری در این روزها علیه من وجود دارد، از بی‌تقوایی کسانی است که به اسم امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) دست به تخریب دوستداران اهل بیت می‌زنند».



هلالی با صدایی بغض آلود افزود: «معلوم نیست هزینه پخش و تکثیر در تیراژ چند هزاری این cdهای دروغین از کجا تامین می‌شود؟ چگونه می‌شود در یک روز بیش از پنج هزار cd در میدان‌های تهران به صورت رایگان علیه من پخش شود؟»

این مداح در پایان گفت: «از تمام دوستانی که به بنده اعتماد کرده‌اند تشکر می‌کنم و از آنها اجازه می‌خواهم که طی چند روز آینده و با مساعد شدن شرایط روحیم پاسخ این تخریب شخصیت‌ها را بدهم اما حسابرسی با این عده باشد برای روز قیامت و با حضرت فاطمه زهرا (س)».

وی سپس در حالی که تاکید می‌کرد پزشکان به او گفته‌اند که «خواندن برایش مرگ می‌آورد» در میان ابراز احساسات هواداران خود، مراسمش را آغاز کرد.

گفت و گو با نزدیکان هلالی
با این حال و به جز شخص هلالی که دفاع کامل از خود را به آینده موکول کرد، چند تن از نزدیکان و اطرافیان این مداح که چهر‌ه‌ای شبیه به وی با محاسن بلند و پیراهن‌های پارچه‌ای روی شلوار داشتند، فیلم جنجالی مشهور را «ساختگی»

” یکی از طرفداران:تقصیر خود حاج‌رضا است، وقتی از سبک‌های شاد در مداحی استفاده می‌کند، باید منتظر این مسائل هم باشد... “



و ناشی از «دشمنی‌هایی» دانستند که با هلالی وجود دارد. دو تن از دوستان هلالی که خود را «سعید» و «ابوالفضل» معرفی کردند، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار آفتاب، با دفاع شدید از این مداح، گفتند که «تخریب شخصیت هلالی از مدتی قبل سابقه داشته و چیز جدیدی نیست».

آقا سعید! آیا شما فیلم جنجالی که علیه هلالی در سایت‌های اینترنتی پخش شده را دیده‌اید؟
این فیلم را ندیده‌ام، اما تعریفش را از بقیه شنیده‌ام.

آیا شما فکر می‌کنید که این مسائل درباره آقای هلالی صحت داشته باشند؟
به هیچ عنوان؛ در کشور ما هر کسی که مشهور می‌شود و در بین جوانان علاقمندان زیادی پیدا می‌کند باید منتظر این قبیل تهمت‌ها و تخریب‌ها باشد. آقای هلالی هم چون توانسته جوانان زیادی با شکل و شمایل‌های مختلف را جذب هیئت و حسینیه بکند. مورد دشمنی یک عده آدم تندرو قرار گرفته.

فکر می‌کنید چه دلیلی برای این دشمنی‌ها با آقای هلالی وجود داشته باشد؟
آقای هلالی چون در مداحی‌هایش از برخی سبک‌های ترانه استفاده می‌کند، مورد مخالفت حزب‌اللهی‌های افراطی قرار می‌گیرد. حتی در یک مقطعی شایع شده بود که او در پاسداران یک منزل بزرگ خریده و یک دستگاه «تویوتا پرادو» هم زیر پایش است اما حاج‌رضا (اشاره به هلالی) در یکی از جلسات به صراحت گفت که اگر فکر می‌کنید من اینگونه زندگی می‌کنم، می‌توانید از قوه قضائیه استعلام کنید.

فکر می‌کنید که پخش این cdها و فیلم‌ها چه تاثیری بر میزان استقبال جوانان و مردم عادی از هلالی داشته باشد؟
به این جمعیت نگاه کنید! تعدادشان از

” دو تن از هواداران هلالی: یکبار حتی اتومبیل ما را در جلوی حسینیه دزدیدند اما ما باز هم آمدیم و بالاخره اتومبیل ما هم پیدا شد... “



هفته‌های گذشته هم بیشتر است. ضربه‌هایی که به شخصیت حاج‌رضا وارد می‌شود، همیشه بوده و باز هم خواهد بود. حال شاید عده‌ای از مردم که شناختی روی ایشان ندارند، تحت تاثیر این تبلیغات دروغین قرار بگیرند اما مردم و جوانانی که او را می‌شناسند، این حرف‌ها را باور نمی‌کنند. حاج‌رضا تاکنون به این تخریب‌ها اهمیتی نمی‌داد اما پس از آنکه یکی از مجلاتی که در هئیت‌های مذهبی یک شهرستان پخش می‌شود، در حق او نهایت بی‌انصافی را کرد، قرار است تا از این نشریه شکایت کند.

ابوالفضل یکی دیگر از اطرافیان هلالی است که می‌گوید از کودکی با او دوست بوده، هنگامی که از ابوالفضل می‌پرسم که این فیلم را دیده یا نه؟ می‌گوید: «فیلم را کامل دیدم، البته فیلمی که من دیدم تقریبا 10 دقیقه می‌شود اما خیلی روشن است که این فیلم ساختگی است، البته خود حاج‌رضا در فیلم واقعی است، اما آن خانم قطعاً به فیلم اضافه شده».

چرا این فیلم را علیه هلالی ساخته‌اند؟
تقصیر خود حاج‌رضا است، وقتی از سبک‌های شاد در مداحی استفاده می‌کند، باید منتظر این مسائل هم باشد. خود حاج‌رضا به علت حجم بالای تخریب شخصیت‌ها دیگر نمی‌خواست به مداحی ادامه دهد اما با اصرار دوستان و با عشقی که به اهل ‌بیت دارد، ادامه می‌دهد.

به نظر شما چه کسانی و با چه قصدی می‌‌خواهند هلالی را تخریب کنند؟
در این کشور هر کس که مشهور می‌شود و جوان‌ها به او علاقمند می‌شوند، عده‌ای سعی در تخریبش دارند اما آدمی مثل رضا که تمام فکر و ذکرش اهل بیت است اسیر این بازی‌ها نمی‌شود، اما حاج‌رضا به غیر از این حسینیه تریبونی ندارد که از خودش

” ابوالفضل: فیلم را کامل دیدم، البته فیلمی که من دیدم تقریبا 10 دقیقه می‌شود اما خیلی روشن است که این فیلم ساختگی است... “



دفاع کند.

تیپهای متفاوت در حسینیه
پیدا کردن افرادی که ظاهر متفاوتی نسبت به هلالی و اطرافیانش داشته باشند در حسینیه بسیار آسان بود زیرا تقریبا تمام حاضران در هئیت با سنی از 12-10 سال تا حداکثر 30 سال هستند که ظاهر و نوع لباس پوشیدنشان دقیقا مانند جوانانی است که هر روز در خیابان‌ها و میادین تهران می‌بینیم. به اولین نفری که می‌رسم، موفق به صحبت نمی‌شوم چون او «میلاد نوری» بازیکن تیم فوتبال خوزستان است. او می‌گوید: «من تقریبا هر هفته به مراسم مداحی حاج‌رضا می‌آیم».

غیر از او به سراغ دو نفر از جوانانی می‌روم که با لباسی کاملا اسپرت با اشتیاق مشغول گوش دادن به مداحی «عبدالرضا هلالی» هستند. از آنها می‌پرسم: ‌«آیا از حواشی اخیر درباره این مداح با خبر هستید؟» پاسخ هر دوی آنها مثبت بود، اما قاطعانه از ساختگی بودن این فیلم صحبت می‌کنند.

استدلال می‌کنند شخصی مانند هلالی که تا این حد زیر ذره‌بین است، هرگز از این دست اشتباهات انجام نمی‌دهد و ادامه می‌دهند: «شایعاتی که درباره خودروی پرادوی هلالی پخش شده، صحت ندارد چون هر بار که او را دیده‌اند، سوار یک دستگاه موتور سیکلت است».

می‌گویند که دو سال است هر هفته به این هیئت می‌آیند تا مداحی هلالی را گوش کنند، زیرا از سبک مداحی‌های او لذت می‌برند.
در نهایت هم با افتخار می‌گویند: «یکبار حتی اتومبیل ما را در جلوی حسینیه دزدیدند اما ما باز هم آمدیم و بالاخره اتومبیل ما هم پیدا شد».

عقربه ساعت به نیمه شب نزدیک می‌شود که از حسینیه قهرودی‌ها که از ایام فاطمیه سال 83 به میعادگاه عبدالرضا هلالی با مشتاقان تبدیل شده بیرون می‌آیم. فریاد «مدد ثارالله» هلالی به گوش می‌رسد و تشویق‌‌ها، دست زدن‌ها و سوت‌های کر کننده جوانان هوادارش



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( پنج شنبه 85/9/30 :: ساعت 11:45 عصر )

»» نظر

نظر یادتون نره دیگه !!!!

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( پنج شنبه 85/9/30 :: ساعت 11:42 عصر )

»» عشق



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( پنج شنبه 85/9/30 :: ساعت 7:53 عصر )

»» عکسهای یادگاری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( چهارشنبه 85/9/29 :: ساعت 11:3 عصر )

»» شور امام رضا

قد هزارتاد آسمون کبوتراتو دوست دارم      وقتی میام به مشهدت سوغاتی گندم میارم

با خاک کفش داری تو آقا چشامو سو میدم      با گفتن رضا رضا به خودم آبرو میدم

دنیا بدون تو رضا از خونمون کوچیکتره      وا نمی شه دلم آقا با صدهزارتا پنجره

بس که به مشهداومدم جاده ها بام رفیق شدن      چرا نمیرسم به تو ثانیه ها دقیق شدن

امید دارم اگه بیام دوباره پاکم بکنی      تو صحن اسماعیل طلا یه گوشه خاکم بکنی

آقا چی می شد توبگی خونتو جمع کنوبیا      رها بکن زندگیتو بیا به مشهدالرضا

کاشکیمیگفتی خونه ات یه حجره تو صحن طلاست      دادمیزدم آی آدمها صاحب خونم امام رضاست



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( چهارشنبه 85/9/29 :: ساعت 10:37 عصر )

»» یادش بخیر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سروش درخشان ( چهارشنبه 85/9/29 :: ساعت 2:17 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ولادت امام رضا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 4514
» درباره من

عبد الرضا هلالی

» آرشیو مطالب
زمستان 1385
پاییز 1385

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب